Det kom ett mejl…

Write to Read projektet är egentligen avslutat som projekt betraktat. Förhoppningen är att det lever vidare och utvecklas på varje Södertäljeskola som deltagit under de år som Utbildningskontoret (UK) först genom Pedagogiskt centrum och sedan via Resurscentrum erbjudit alla att delta i. Det finns mängder med dokumentationsmaterial kvar att publicera och jag kommer att fortsätta att publicera inlägg här på WTR-bloggen under hösten 2014.

Jag, Ulrika, som har haft förtroendet att tänka ut, bygga, genomföra, utveckla, dokumentera, utvärdera, utbilda, stödja och utmana inom och avsluta min egen insats som projektledare är oerhört stolt över alla fantastiska elever, lärare, biträdande rektorer och rektorers egna insatser inom projektet. Alla har bidragit på sitt eget sätt.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Varför skriver jag det här inlägget?

Jo, det kom ett mejl från stiftelsen Datorn i Utbildnignen (DiU) där de berättade att jag, tillsammans med mer än 100 andra i vårt avlånga land, blivit nominerad till Guldäpplet 2014. Jag vet inte av vem eller vilka och varför, men tänker att nomineringen troligen är förknippad med det kommun- och skolformsövergripande projekt Write to Read med iPads är/var. Det gör att jag vill lyfta fram nomineringen på just den här projektbloggen, för att alla som är/var en del av det här arbetet ska kunna uppleva att det är vår gemensamma strävan, vårt gemensamma kunnande och vårt gemensamma arbete som ligger till grund för att det här händer. För det vill jag tacka Er alla inom UK i Södertälje, från elev till alla andra. Det är med stor ödmjukhet och stolthet jag skriver det här, det är en fantastisk ära att bli nominerad till ett pris som lyfter förnyande av lärande med stöd av IT och media. Tack!

Nästa inlägg kommer att handla om WTR i särskolan 🙂 håll ögonen öppna!

3 responses to “Det kom ett mejl…

  1. Vi håller tummarna för dig Ulrika!
    Anna o Carola i Stockholm

  2. Det är du/ni väl värda. Jag håller tummarna

  3. Instämmer helt och fullt med föregående inlägg!!
    Med vänlig hälsning,
    Göta

Kommentera

