Write to Read på #skikt

Den 16 april 2013 var två lärare från Södertälje och Write to Read projektet engagerade att berätta om sin undervisning på #SKIKT nätverksträff – (Språk, tal och IKT) som anordnades av  Tal- och språkcentrum. Två lärare från Fornbackaskolan tillsammans med biträdande rektor presenterade sin undervisning där stödet bland annat är arbetssättet att skriva sig till läsning. Det här är två axplock av vad de berättade.

Om du vill kan du ladda hem Margareta Ujj´s presentation via denna länk WtR på SKIKT 2013.

Annelie Bergsten på Tal- och Språkcentrum skriver så här:

”Margareta Ujj och Sara Issa från Fornbackaskolan i Södertälje berättade engagerat om sitt arbete med att använda lärplattor som redskap i läs- och skrivundervisningen. De var ett bra exempel på att både lärare med lång erfarenhet och de som är relativt nya i yrket ser stora fördelar med att använda lärplattor för att stärka språkutvecklingen hos eleverna. Kvar i minnet efter seminariet finns också bilden från Margaretas klassrum med en busshållplatsstolpe med alla vokalerna, för på vokalerna kan man ju stå och vila en stund. Digitala redskap och läromedel i all ära men skolan klarar sig inte utan kreativa, finurliga lärare som ger eleverna ”krokar” att hänga upp sin kunskap på!”

Advertisements

One response to “Write to Read på #skikt

  1. Pingback: Samtal med lärare #3 | Write to Read med iPads

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s