Jag kan flyga, jag är inte rädd

Mycket nytt nu. ASL, blogg och ny organisation efter sommaren. Mycket kul också. När jag tar fram alla iPads får jag med en gång frågan: ska vi spela eller jobba med iPad idag? När jag säger jobba, blir det ett jublande till svar. Slår aldrig fel!
Lite läskig är det dock… Har lärt ettor läsa tidigare, då med en lite hemsnickrad blandning av att ljuda och läsa ordbilder. Nästan alla har lärt sig läsa på det viset. Men detta med ASL, fantastiskt spännande, men hur får jag denna process att bli en del av mig och min profession som lärare?

Den senaste veckan har vi arbetat med sagan om Pomperipossa. Vi har ritat, barnen har lyssnat på sagan flera gånger, vi har skrivit meningar på Smartboarden, vi har ritat och berättat i Doodlecast och nu senast har barnen ritat och skrivit i Skolstil. NU börjar jag känna att jag kan flyga, jag är inte rädd.

One response to “Jag kan flyga, jag är inte rädd

  1. Hej!
    Läser med stor entusiasm om ert asl arbete! Men en fråga har dykt upp, hur gör ni med läsläxa?
    Mvh Camilla

Kommentera

