Dokumentation

Efter att ha lyssnat på Christian Lundahl dagen innan angående bedöming, så var mitt huvud fyllt av funderingar i onsdags. Underlättar eller försvårar användningen av iPad den formativa bedömningen?…

Var och hur kan jag spara allt eleven gör för att kunna se utvecklingen? Dropbox tror jag är svaret. Håller som bäst på att skapa mappar där, en för varje elev, där alla deras texter och bilder automatiskt sparas. Hur gör ni andra?

2 responses to “Dokumentation

  1. johannasandman

    Jag har också nyligen skapat ett dropboxkonto för alla elevernas arbeten. Nu måste jag hitta ett effektivt sätt att ladda upp saker bara. Hur menar du med att elevernas material sparas automatiskt?

  2. Automatiskt var fel ord, har insett att det är krångligare än jag trodde. Är det mig eller systemet det är fel på?….

Kommentera

