Bild

Plötsligt händer det…

Plötsligt händer det...

Vid skolstart brukar mina elever möta färdiga namnskyltar som jag gjort i kapprummet. Lika stora och symmetriska skyltar som sitter prydligt med jämna mellanrum. Ordning och reda alltså 🙂
I år tänkte jag nytt, att låta eleverna göra egna namnskyltar skulle bli terminens första skrivuppgift. Mitt uppe i arbetet med namnskyltarna upptäcker jag vad mycket IT-kunskaper vi fick möjlighet att repetera, och för de nya, möjlighet att prova!!! Eleverna fick öva att starta program, ändra storlek på typsnittet, välja färg på bokstäverna, besluta sig för vilken bild de ville ha, Googla bilder, infoga bilder och skriva ut. Därefter blev det en bra klippövning också. Dessutom blev skyltarna helt bedårande och helt i elevernas egen smak. Alla, både vuxna och barn kände sig riktigt nöjda!
I morgon gör vi namnskyltar till lådorna 🙂

Kommentera

