Jag finns med som stöd i processen

Jag heter Erica Lövgren och har mitt hjärta i ”Att skriva sig till läsning med datorn som skrivverktyg”. För mig är det jättespännande att utforska på vilket sätt Ipad kan vara ett stöd för elever och lärare i arbetet med att utveckla läsning och skrivning. Jag märker hur jag, så som man alltid gör, försöker hitta datorns funktioner i plattan. Vill liksom göra på ”mitt gamla vanliga sätt” fastän verktyget är nytt. Det är min största utmaning – att släppa föreställningar om hur det brukar ”ska” gå till för att i stället ta emot nya möjligheter med öppet sinne. Jag är tacksam över att få vara en del i Södertäljes spännande process.

My name is Erica Lövgren and ”Writing to read the computer as writing tool” is my mission.  To me it’s really exciting to explore how the Ipad can function as a tool for students and teachers in the process of developing reading- and writing skills. I notice how I, as one always does, try to make the Ipad work in the same way as a computor. I evaluate the Ipad through my computer eyes and I try to do things ”my old way” even though the tool is new. That is my biggest challenge – to let go of  ideas about how it is supposed to be –  rather than accepting new tools with an open mind. I am grateful to be part of this exciting projekt in Södertälje.

Kommentera

