Integrerat verktyg i undervisningen

På Hölöskolan i Södertälje har rektor och lärare i årskurs 1-3 gått in i Write to Read projeket med öpper sinne och mod att prova nya vägar för att vidga lärmiljön med ytterligare verktyg. När jag, Ulrika, var på plats tidigt i höstas (läs mitten av sep 2012)  var arbetet med lärplattorna redan integrerat i undervisningen. Jag skriver redan, då lärarna gick in i projektet i augusti 2012 och vid mitt första besök på skolan i relation till projektet var det som om lärplattorna alltid funnits där bland allt annat…

Här fanns papper, pennor, sladdar, interaktiva tavlor, trådlös uppkoppling, air print skrivare, böcker, pennvässare… allt i en miljö som andades tanke, röd tråd, tankar kopplade till kursplanerna, elever som visste vad deras uppdrag var just i denna stund.

Projektet med Rotfrukter lever i sin multimaodla form där pennan, färgen, formen är lika viktig som tangentbordet, informationen vi kan samla och bearbeta. För att sedan dela med oss av. Flera ämnen är integrerade i arbetet runt temat med rotfrukter.

About these ads

One response to “Integrerat verktyg i undervisningen

  1. Pingback: Integrerat verktyg i undervisningen | iPad i undervisningen | Scoop.it

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s